OPTIMIZARI

Modificari software sau mecanice in scopul optimizarii raportului PUTERE/CONSUM pentru traficul urban aglomerat sau dupa caz pentru alte moduri de utilizare ale autovehicolului: off road, autostrada, etc.

Scopul principal la masinile cu benzina este reglarea intre cantitatea necesara si cantitatea maxima de injectie. Amestecul aer-combustibil trebuie sa fie foarte exact pentru a lasa convertorul catalitic sa lucreze liber, cantitatea de combustibil injectat depinzand de cantitatea de aer care este admisa in motor. Aditional mai trebuie optimizat momentul de aprindere pentru a da scanteia cand amestecul de aer-combustibil este compresat la maxim in cilindru. Daca momentul aprinderii este prea tarziu consumul creste iar daca momentul e prea devreme masina da rateuri. Aditional ECU are mai multe scopuri care nu for fi schimbate.

La motoarele diesel moderne se iau in calcul cantitatea de aer ce intra in motor, presiunea aerului, temperatura exterioara, turatia si incarcare. Aceasta este nevoie pentru a mentine scazute emisiile poluante. La motoarele turbo diesel se regleaza presiunea in turbina si volumul din turbina dependente de turatie si incarcatura. Toate aceste informatii sunt stocate in Eprom/Flash la ECU-urile moderne. In functie de aceste valori ECU calculeaza din cadrul unor grafice (harti) la anumite valori ale turatiei/incarcarii cantitatea de combustibil necesar la injectie.